Basisregistratie
Lokale overheden hebben de opdracht gekregen om verschillende basisregistraties te beheren. Uiteenlopende gegevens uit verschillende basisregistraties kunnen aan elkaar worden gekoppeld om zo uiteindelijk te komen tot één en hetzelfde registratiesysteem. In de praktijk blijkt dat nog niet zo eenvoudig en levert het u als gemeente of samenwerkingsverband veel (extra) werk op. Werkzaamheden waar u misschien niet altijd de tijd of de nodige kennis voor in huis heeft. Doe dan een beroep op Involon!
Advies
In veel gevallen vragen de veranderingen op het gebied van de basisregistraties ook om aanpassingen van interne processen en systemen. Dat vereist specifieke kennis, die bij veel gemeenten logischerwijs ontbreekt. Worstel niet langer en laat Involon u adviseren over de beste aanpak.
Detachering
Involon heeft ervaring met het hele scala aan basisregistraties, of het nu gaat om de personenregistratie, de WOZ of de BAG. Zoekt u tijdelijk iemand die niet-matchende gegevens uit deze registraties kan verwerken? Huur dan een Involon-kracht in!
Opleiding
Om te kunnen voldoen aan de Landelijke Voorziening van basisregistraties, is actuele kennis op dit gebied essentieel. Involon is de enige opleider in Nederland die een diploma-leerlijn aanbiedt op het gebied van basisregistraties: INVORM-b. Klik <hier> voor ons volledige opleidingsaanbod.
Is uw interesse gewekt of heeft u vragen? Neem contact op met onze accountmanager David van Toor.
Onze specialisten
David is commercieel directeur bij Involon. Hij is uw eerste aanspreekpunt voor al uw vragen op het gebied van basisregistratie, belastingen en financiën. U kunt bij hem terecht voor al onze diensten, ongeacht of het gaat over advisering, detachering, opleidingen of een combinatie daarvan.
Marcel is de adviseur en docent bij Involon. Marcel is daarnaast ook Functionaris Gegevensbescherming bij Involon. Met zijn ruime ervaring als leidinggevende heeft hij als interim teamleider/ coördinator verschillende opdrachten uitgevoerd.
Huib is als adviseur vooral in-house actief bij onze opdrachtgevers. Vanuit zijn gemeentelijke ervaring en als adviseur & interim-manager op het gebied van de lokale belastingen heeft hij veel verschillende opdrachten uitgevoerd. Voorbeelden zijn beleidsadviezen, procesanalyses, organisatieadviezen, AVG-adviezen, begeleiden van afdelingen belastingen voor ISO- certificering en BAG-projecten.
Jan is adviseur bij Involon. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring op het gebied van gemeentelijke belastingen en basisregistraties. Hij is sinds de invoering van de Wet WOZ, de Wet BAG en de wet BGT werkzaam op deze beleidsterreinen. Bij gemeentes is hij o.a. verantwoordelijk geweest voor projecten op het gebied van implementatie, conversie, kwaliteitsverbetering en procesanalyses.
Artikelen
WOZ- waarde en het woningwaarderingstelsel
Actualiteit20 februari 2024Recent zijn artikelen verschenen in de media over de relatie tussen de WOZ- waarden en het Woningwaarderingstelsel. Dat gebeurt dan in termen als Stijgende WOZ-waarde treft sociale huurder hard: ‘Mogelijk honderden euro’s besparen met bezwaar’Lees meerInvolon is voorbereid op het grootkohier!
Actualiteit30 januari 2024Belastingorganisaties hebben een indrukwekkende prestatie neergezet in 2023. Ondanks een grote toename van het aantal klantreacties in 2023, met name bezwaarschriften en telefonische informatieverzoeken, zijn ook de voorbereidingen voor het grootkohier 2024 gewoon doorgegaan. Onze medewerkers hebben hieraan een mooie bijdrage mogen leveren.Lees meerWilt u onze kennis en capaciteiten inzetten voor uw organisatie?
Neem contact op met onze accountmanager
David van Toor.